Rogier Telderman wordt geroemd om zijn lyrische en energieke spel, dat zowel afgewogen als spontaan is. Onlangs presenteerde hij het bejubelde debuutalbum Contours met zijn Rogier Telderman Trio. Naast het trio daagt Rogier Telderman zichzelf als pianist en componist regelmatig uit. Met zijn hedendaagse ensemble TEMKO verkent hij ritmisch gelaagde structuren die ze vertalen naar “minimal chamber metal”. Voor November Music 2016 ontving hij een compositie-opdracht die hij zal invullen met een ensemble van dwarsfluit, basklarinet, trombone en (prepared) piano.

De jonge pianist componeert sfeervolle muziek waarin hij het creëren van verhalen centraal stelt.

De koffieconcerten worden georganiseerd door La Rosa Cultura en zijn maandelijks op de 3e zondag van de maand bij The King of Italy aan de Huibevendreef 22 te Tilburg. De toegang is gratis, maar een vrijwillige bijdrage is wenselijk.

Dit evenement ontvangt subsidie van Reeshof Cultuurt.