Maak kennis met het buitengebied in het meest zuid-westelijk natuurgebied van Tilburg en kom op voor het natuurbehoud van het buitengebied "Wijkevoort". Fiets, wandel, beleef of pik gewoon een terrasje. Onderstaand een greep uit de activiteiten.

• Struisvogelfarm: terras en infostand Groene Kamer in aanwezigheid van initiatiefnemer Gerard Berkelmans. Hij vertelt alles over de voortgang, hobbels en laatste nieuws van de Groene Kamer.
  • Stadsboerderij de Ponyfarm: open dag van 10.00 tot 16.00 uur. Pony's poetsen, pony rijden, springkussen, pony- en hondenshowtje.
  • Het Langste Strootje en Wolatelier: van schaap tot eindproduct met om 13.00 uur schapen scheren (onder voorbehoud).
  • De Groene Muze: open dag van 12.00 tot 16.00 uur. Laat je onderdompelen in outdoor rust, wind, wolken, chille muziek, wiegen, dromen, siësta's in de hangmatten, handmassages, Body & Mind routines en voel je blissfully relaxed.
  • Manege Thielen: Rad Gala, afwisselend spektakel met verschillende paardenrassen, show elementen, wedstrijd en diverse opgepoetste authentieke rijtuigen. U zult hier ook mensen van de actiegroep Reeshof aan Zet voor Wijkevoort tegenkomen
  • Petit013 minicamping: open dag waar bij Amber (kapsalon bij de camping) kinderen hun haren kunnen laten vlechten, grabbelton en spelletjes.
  • Boerderijwinkel Zonhoeve: gesloten.
  • Thielen Diervoeders: programma nog niet bekend.
  • Uilenwerkgroep: alles wat u wilt weten over uilen. Dit gebied beschikt (nog) over een hele bijzondere biotoop voor steenuilen en kerkuilen. Ook hier zijn mensen van de actiegroep Reeshof aan Zet voor Wijkevoort
  • Sprookjesbos: het meest verscholen juweeltje van het gebied. Het is een prive bostuin met bijzonder spiritueel tintje. De bewoners zetten op 19 mei de poort voor u open.
  • SKY: met terras en extra aandacht voor kinderen met voorlichting over luchtballonnen. En wie weet, als het weer het toelaat, stijgt er aan het eind van de dag wel eentje op!
  • Prise d'eau: met terras en om 11.30 uur gratis kennismakingsles (vanaf 18 jaar). Vantevoren opgeven, beperkt aantal plaatsen: 013-4628212 of via ikwilgolfen@prisedeau-golf.nl.
  • Brabantse Luchtvaartclub: Normale clubdag, toegankelijk voor publiek.