29 maart 2017

Afgelopen week zijn er weer 2 nieuwe AED locaties in de wijk Reeshof toegevoegd. De grote inzet van het AED wijkteam Reeshof is hiermee beloond en werden aan de Lombardijenlaan 259 en de Luijksgestelstraat 5 een AED geplaatst die voor opgeroepen hulpverleners beschikbaar is. Hiermee worden nu de N, M en H buurt vrijwel geheel gedekt binnen de 6 minuten grens.

In de wijken B, D, G, H, L, M, N, O, R, S en V is de Stichting AED nog op zoek naar vrijwilligers die in noodgevallen op willen treden om een patiƫnt te reanimeren/ defibrileren met behulp van een AED. Hiervoor moet je wel in bezit zijn van een geldig certificaat voor reanimatie en defibrillatie, uitgegeven door een EHBO vereniging, erkende opleiding BHV of een ander erkend opleidingsinstituut. Meld je nu aan.

Heb je nog geen certificaat dan kun je dit via bovengenoemde organisaties behalen of bij de stichting aanmelden voor een cursus.