Medewerking en geduld

Door Erik Groels

2015 - mei

Lid van de wijkraad is een vrijwillige functie, d.w.z. dat alle leden daarnaast ook hun beroep uitoefenen. Afgelopen maanden heb ik een grote, interne verbouwing uitgevoerd en afgelopen 2 weken hebben we 250 collega’s verhuisd naar een nieuwe werkplek. Wel bijzonder, hoor: nieuwe inrichting, lichter, moderner, strakker en ruimer. Dan zou je toch denken dat iedereen blij en verheugd is om na de meivakantie op hun nieuwe werkplek het werk voort te zetten. Natuurlijk is 80 a 90% blij en enthousiast, maar er zijn ook altijd een paar collega’s structureel aan het mopperen: die verwachten een complete verhuizing op 1 zaterdag en 1 zondag, die willen een eigen schilderijtje aan de wand en die willen een eigen plantje op de vensterbank. Begrip voor het verrichte werk is er in ieder geval niet.

Afgelopen weekend werd het wegdek van de Burgemeester Letschertweg vernieuwd. De halve Reeshof ondervond hiervan de gevolgen: De aansluitingen op de Burgemeester Letschertweg waren vanaf vrijdagavond gesloten en verkeer werd via de Bijsterveldenlaan, Dongewijkdreef en de Reeshofweg omgeleid. Bewoners en bezoekers van Koolhoven moesten helaas extra opletten. Aangezien Koolhoven het al vanaf oorsprong zwaar heeft te verduren met 1 in- en uitgang, werd deze afgelopen weekend ook nog eens afgesloten. Alhoewel wij al jaren pleiten voor de verlenging van de Koolhovenlaan tot aan de Reeshofweg, is dit helaas nog niet verwezenlijkt om dit weekend een omleiding te bieden. Bewoners en bezoekers van Koolhoven konden daarom dit weekend Koolhoven via tijdelijke routes in- en uitrijden. IN via het Vroomshooppad en UIT via de Vlodorpstraat. Deze situatie is verre van ideaal, maar de overlast was maandagochtend om 6.00 uur gereed: De Burgemeester Letschertweg was volgens de planning gereed.

Toch las en hoorde je gemopper: het ging niet snel genoeg, soms moest je wel 15 minuten in de file staan, verkeersregelaars werden uitgescholden en fietsers werden bijna omver gereden. Gelukkig was het merendeel begripvol en verleende hun medewerking aan de andere weggebruikers. Inmiddels is het wegdek vernieuwd, het asfalt veroorzaakt geen geluidsoverlast voor omwonenden en alles is in 1 weekend weer achter de rug. Vandaag een bedankje voor de verkeersregelaars, de wegwerkers en alle bewoners van Koolhoven voor de medewerking en het geduld.