Door Erik Groels

december - 2017

2017 wordt binnenkort echt afgesloten. We laten hiermee de drukte van de feestdagen zoals Sinterklaas, kerstmis en oud en nieuw weer achter ons liggen. Een nieuw fris jaar staat ons weer te wachten. Wat is er en wat gaat er nog komen?

2018 belooft weer vele leuke activiteiten die met veel vrijwilligers worden georganiseerd. Deze staan wederom op de agenda zoals Heyhoef Backstage, de zondagochtend koffieconcerten, Kindervakantieweek, Heyhoef Cinema, Reeshof Muzenconcerten, tuinconcerten en Tilburg Royaal, maar ook veel kleine, originele activiteiten. Te veel om op te noemen. Heb je ook een leuk idee of wil je bij een activiteit meehelpen?

Verder is de gemeente in gesprek met de bewoners uit de Reeshof over uiteenlopende culturele onderwerpen. Naar aanleiding van het burgerinitiatief van de commissie Reeshof Cultuurt stond afgelopen donderdagavond het stadsgesprek Versterking van Kunst en Cultuur in de Reeshof centraal. Hopelijk levert dit een mooi resultaat op voor ons enorme stadsdeel, want alleen met een schamele subsidie van 50.000 euro per jaar redden wij het niet. Afhankelijk van ideeën en suggesties die op deze avond geopperd worden, zal de gemeente mede haar beleid betreft aanbod en voorzieningen gaan bepalen.

Daarnaast is in de Gesworen Hoek in het verleden de wijktoets gehouden waarna een werkgroep is opgericht om gezamenlijk de leefbaarheid in de Gesworen Hoek te verbeteren, zodat de wijk weer gezien kan worden als een gezellige buurt. De afgelopen 2 jaar is hier hard aan gewerkt en is veel bereikt. De volgende stap is het Innovatielab Gesworen Hoek, waarmee men zonder vaste regels met instanties en bewoners wil komen tot een nog beter leefbare buurt. De afgelopen maanden zijn de eerste bijeenkomsten geweest en kan jij als fanatieke en betrokken bewoner uit de Gesworen Hoek nog steeds aansluiten. Neem met ons contact op.

De leden van Wijkraad Reeshof en Reeshof Cultuurt wensen iedereen mooie kerstdagen en een goed en gezond 2018. Maar deze feestdagen brengen ook een keerzijde naar boven: mensen die de feestdagen alleen doorbrengen, zijn in deze dagen extra eenzaam. Het is een mooi gebaar als we daar rekening mee houden. Stuur deze kerst een extra kerstwens of nodig iemand uit die anders alleen is.