La Rosa Cultura

2017 - maart

De Muzenconcerten, koffieconcerten of de pluktuin aan de Giekerkstraat. Je hebt er vast wel eens van gehoord. Misschien is het minder bekend wie hier achter zitten. Zoals misschien bekend is Reeshof Cultuurt een onderdeel van Wijkraad Reeshof. Veel culturele activiteiten in de Reeshof worden gesubsidieerd door Reeshof Cultuurt om hiermee de bewoners uit de Reeshof in de Reeshof te voorzien van o.a. leuke en mooie culturele activiteiten. Twee leden hebben zich ‘’losgeweekt’’ van Reeshof Cultuurt en hebben met hun kennis en ervaring La Rosa Cultura opgericht.

La Rosa Cultura is sinds 2015 actief op meerdere culturele vlakken. Bestaande uit Jos de Roos en Lin de Laat; Jos is de kenner van facilitaire zaken op cultureel gebied en Lin is de creatieve, letterkundige kunstenaar en samen zijn zij de verbinders van culturele aanbieders en versterken zij hiermee het culturele aanbod van activiteiten en middelen in de Reeshof.

De roots van de pluktuin aan de Giekerkstraat liggen bij Lin en Jos en de vele vrijwilligers die zij hebben verzameld voor het verzinnen, realiseren en onderhouden van deze tuin rondom het pand van de DC Company. Hun doel is om in samenwerking met andere organisaties een plukroute door de Reeshof te realiseren waar bewoners gebruik van kunnen maken om te ontspannen en te genieten. Een podium in de openlucht moet hier een onderdeel van worden, zodat er bij goed weer optredens gegeven kunnen worden.

De zondagochtend koffieconcerten worden sinds begin 2016 periodiek georganiseerd door La Rosa Cultura. Lin en Jos halen regionale muzikanten, zangers en/of zangeressen naar een originele, centrale locatie in de Reeshof waar bezoekers onder het genot van een drankje kunnen genieten van muziek en zang. Kom je zondag 12 maart ook luisteren?

Ook met de start van de Muzenconcerten in het Reeshofpark heeft La Rosa Cultura met andere actieve vrijwilligers de start gemaakt om 4 zomerse avonden te organiseren met een groot podium en ruimte voor duizenden bezoekers. Dit is de goed gelukt en daarna is hiervoor een officiële stichting opgericht de in 2017 deze activiteiten voort zet.

En daarnaast organiseert La Rosa Cultura jaarlijks in opdracht van Reeshof Cultuurt in het voorjaar de Culturele Proeverij waar enerzijds gesubsidieerde stichtingen en verenigingen zich presenteren en anderzijds privé aanbieders hun ‘’kunsten’’ kunnen laten zien. Wil jij je kunsten hier ook tonen? Neem hiervoor contact op met Lin of Jos en zorg mede met de andere aanbieders voor een spectaculaire Culturele Proeverij. Houdt dit vooral in de gaten.