Heb jij een leuk idee?

2018 - juni

Er is weer veel te doen in de Reeshof. De agenda’s zijn goed gevuld met evenementen zoals optredens in de buitenruimte, wijkcentrum en vele straatfeesten. Wist je dat deze bijna allemaal gesubsidieerd worden door de wijkraad? Ook jij kan een subsidie aanvragen. Wijkraad Reeshof verstrekt 2 soorten subsidie. Dit zijn:

• Verrijk je Wijk: De subsidie Verrijk je Wijk is een gemeentelijke subsidie en wordt verdeeld door alle wijk- en dorpsraden. Ook wij ontvangen jaarlijks subsidie om te verdelen over aanvragers die een mooi idee hebben om in hun wijk de sociale cohesie te verbeteren. Vorig jaar werden 120  aanvragen beloond met een bijdrage. D.w.z. 120 leuke activiteiten in de Reeshof georganiseerd door bewoners uit de Reeshof.
  • Reeshof Cultuurt: Reeshof Cultuurt nodigt jou graag uit om een culturele activiteit in je wijk te organiseren. Dat kan een eenmalige activiteit zijn, maar het kan ook een herhalende activiteit zijn. Daarvoor kan Reeshof Cultuurt een startbijdrage leveren. Het idee moet origineel zijn en iets te betekenen te hebben op cultureel gebied. Jaarlijks ontvangen we 25 aanvragen van kleine en grote evenementen waar in totaal duizenden bezoekers op af komen. Ook jij moet vast eens zo’n evenement hebben bijgewoond. Denk maar aan de Muzenconcerten, Heyhoef Backstage, de koffieconcerten, een Pluktuinconcert of het slagwerkfestival.

Bovenstaande activiteiten moeten zich afspelen in de Reeshof en het geld mag niet gebruikt worden voor de aanschaf van etenswaren of dranken. Heb jij misschien een leuk idee voor de komende periode of misschien wel voor in de winter? Is dit een origineel idee of misschien een activiteit die nog niet aanwezig is in jouw wijk? Ga naar de site van de wijkraad en vul het aanvraagformulier in.