14 november 2015

Wijkraad Reeshof en Stichting AED Tilburg willen je graag informeren over de status van de AED’s in de Reeshof. Een AED is een apparaat dat bij een hartstilstand door een elektrische schok het hart weer op gang kan brengen.

Wat was afgelopen jaar het succes van deze formule en waar ontbreekt er nog iets?

AED

Stichting AED Tilburg is al jaren in Tilburg actief om de stad met AED’s in te richten zodat binnen 6 minuten hulpverleners met een AED ter plekke kunnen zijn. De AED’s hangen in de openbare ruimte in beschermde kasten die alleen door opgeleide bewoners zijn te openen.

Momenteel hangen er in Tilburg 119 AED’s waarvan in de Reeshof 17 stuks. Deze hebben in 2014 in de Reeshof gezamenlijk al dienst gedaan bij 91 calamiteiten! Wij willen dit graag verbeteren, zodat meer slachtoffers geholpen kunnen worden. Dit willen we gezamenlijk met bewoners en het plaatselijke bedrijfsleven voor elkaar krijgen. Help jij mee?

Doel 2016

• Uitbreiding nieuwe AED’s inclusief toebehoren met 13 stuks
  • Uitbreiding aantal vrijwilligers met 118 personen
  • Betere registratie van vrijwilligers door vrijwilligers

Wil je hierin éénmalig of structureel iets betekenen? Voel je je maatschappelijk verantwoord en wil je jouw wijk hierin ondersteuning bieden? Tot 1 januari 2016 wordt elke inleg door Wijkraad Reeshof verdubbeld*.

Wil je vrijwilliger worden dan kun je je aanmelden bij Stichting AED Tilburg. Vul onderstaand formulier in als je een financiële bijdrage wilt leveren.

Bedankt voor je aandacht!

Deze actie is in samenwerking met:

* met een maximum van 10.000 euro.